HOME | NEWS | BAND | MUSIC | LIVE | FORUMS | MULTIMEDIA | SHOP | COMMUNITY | CONTACT US
Member Authentication
Forgot your password?
Become a member

New Order Related
Digital Republic
Ceremony
Music for pleasure
Weekly Song Reviews

International Forums
República Digital (Português)
République Numérique
Digitale Republik
Digitalrepubliken
República Digital (Español)
デジタル共和国
Digitalna Republika
Ψηφιακή Δημοκρατία

Off-Topic Forums
Behind Closed Doors
Buy/Trade/Sell
State of the Nation

Special Forums
World In Motion
Community

NewOrderOnline Related
NewOrderOnline Technical Chat
Customer Service

Subscriptions
Manage

Twatto
Obi
Miss Hooky's Angel
DJ Tom Edwards
myshed
silentface
Scott Saul
Thomas Pettersson
Mike Cannon
cesar parra
james franklin
Carlos Haro
Stewart David

New Order Seek to Balance Writing and the Road
New Order announces U.S. tour in July leading up to Lollapalooza appearance
Technical Issues
New Order to highlight Osheaga Festival
New Order 2013 Tour
New Order to Tour North America for the First Time in Seven Years
Doctor Hooky
The First Time I Heard Joy Division / New Order
New Order Video Interview
Peter Saville/Unknown Pleasures: donation to Fundraising Auction
New Order World Tour (Updated with US/CAN dates)
Working on a refresh
New Order's "Elegia" for Ian Curtis Is Now on Vinyl
New Order to Play Olympics Closing Ceremony
Guardian's review of New order's gig
SWING - ORIGINAL SOUNDTRACK BY GILLIAN & STEPHEN

NewOrderOnline.com is supported by its members. Donations are always welcomed and appreciated.

Send a donation...

Home » Forums » Digitalrepubliken » Get Ready - era kommentarer?
Get Ready - era kommentarer?
Thread Starter: Sophisticated Lady
Started: 11/11/2001 6:30:43 AM - 6:30:43 AM
Replies: 8
Add Reply  
Author Re: Get Ready - era kommentarer?
Sophisticated Lady  
Moderator

11/11/2001 6:30:43 AM - 6:30:43 AM
Jag är nyfiken på att höra era kommentarer om nya skivan. Personligen var jag lite besviken i början (på vissa av låtarna), men jag tycker att den har växt efter ett par (många!) lyssningar.

Vad tycker ni om låtarna? Jag tycker att de flesta är bra, men Crystal, Vicious Streak, Turn My Way och Someone Like You är ju helt klart de bästa... Jag har hållit till lite på det engelska forumet och där verkar de flesta tycka att Rock The Shack är skitdålig.. Jag höll nog med dem i början, men nu tycker jag att den är bra faktiskt. Fast jag hoppades att den skulle bli lite bättre, jag gillar Primal Scream rätt mycket. Fast Bobby Gillespie och Bernard Sumner på samma låt lät som en konstig idé, får jag säga.

Sophisticated Lady  
Moderator

11/11/2001 6:30:43 AM - 6:30:43 AM
Jag är nyfiken på att höra era kommentarer om nya skivan. Personligen var jag lite besviken i början (på vissa av låtarna), men jag tycker att den har växt efter ett par (många!) lyssningar.

Vad tycker ni om låtarna? Jag tycker att de flesta är bra, men Crystal, Vicious Streak, Turn My Way och Someone Like You är ju helt klart de bästa... Jag har hållit till lite på det engelska forumet och där verkar de flesta tycka att Rock The Shack är skitdålig.. Jag höll nog med dem i början, men nu tycker jag att den är bra faktiskt. Fast jag hoppades att den skulle bli lite bättre, jag gillar Primal Scream rätt mycket. Fast Bobby Gillespie och Bernard Sumner på samma låt lät som en konstig idé, får jag säga.

Stefan Eklof  
Candidate

13/11/2001 3:47:51 AM - 3:47:51 AM
Från dag ett har jag älskat Get Ready. Första veckorna lyssnade jag på den jämt, och tyckte att det var "det bästa de gjort". Nu när intrycken fått sjunka in lite, tycker jag nog att den kvalar in i New Orders topp 3. Low-life och Technique är bättre. (Förutom Substance 87-samlingen förstås)

Till en början tyckte jag bäst om Someone Like You, Crystal och framför allt Primitive Notion. Nu har nog Someone Like You dalat lite till förmån för Turn My Way, som är helt underbar. Corgan och Bernie matchar varann perfekt i den låten. Underbar text. Den bästa låten är utan tvekan Primitive Notion. Så knäckande bra. Intensiva trummor, Hookys bas, balansen mellan det akustiska och det elektroniska. Perfekt...

Det finns väl inga direkt dåliga låtar på skivan, men jag lyssnar sällan på Slow Jam, Rock The Shack och Run Wild. Slow Jam är nog sämst.

Stefan Eklof  
Candidate

13/11/2001 3:47:51 AM - 3:47:51 AM
Från dag ett har jag älskat Get Ready. Första veckorna lyssnade jag på den jämt, och tyckte att det var "det bästa de gjort". Nu när intrycken fått sjunka in lite, tycker jag nog att den kvalar in i New Orders topp 3. Low-life och Technique är bättre. (Förutom Substance 87-samlingen förstås)

Till en början tyckte jag bäst om Someone Like You, Crystal och framför allt Primitive Notion. Nu har nog Someone Like You dalat lite till förmån för Turn My Way, som är helt underbar. Corgan och Bernie matchar varann perfekt i den låten. Underbar text. Den bästa låten är utan tvekan Primitive Notion. Så knäckande bra. Intensiva trummor, Hookys bas, balansen mellan det akustiska och det elektroniska. Perfekt...

Det finns väl inga direkt dåliga låtar på skivan, men jag lyssnar sällan på Slow Jam, Rock The Shack och Run Wild. Slow Jam är nog sämst.

Obscured  
Candidate

03/12/2001 1:17:21 PM - 1:17:21 PM
Håller med er om att Get Ready är en mycket bra skiva. Hade endast hört Turn my way och Crystal innan den släpptes, så jag hade väldigt höga förväntningar.
Turn my way är fortfarande min favorit låt, en av de bästa de gjort enligt mig. Primitive Notion och Vicious Streak kommer sen på listan, tror jag, men det där ändrar sig ju oftast från dag till dag.

Bury your heart in a hole

Obscured  
Candidate

03/12/2001 1:17:21 PM - 1:17:21 PM
Håller med er om att Get Ready är en mycket bra skiva. Hade endast hört Turn my way och Crystal innan den släpptes, så jag hade väldigt höga förväntningar.
Turn my way är fortfarande min favorit låt, en av de bästa de gjort enligt mig. Primitive Notion och Vicious Streak kommer sen på listan, tror jag, men det där ändrar sig ju oftast från dag till dag.

Bury your heart in a hole

Henrik Mikko  
Candidate

03/12/2001 4:25:52 PM - 4:25:52 PM
Primitive notion, Crystal och 60mph är mina favoriter. Rock the shack är nog sämst, inte för att den är usel men den passar in rätt dåligt med de andra låtarna. Jag är mycket nyfiken på att höra de låtar som ratades, de som säges dyka upp på b-sidor och ev kommande skivan med Chemical Brothers. I det stora hela ligger GetReady dock bland NOs bästa enligt min smak.

Henrik Mikko  
Candidate

03/12/2001 4:25:52 PM - 4:25:52 PM
Primitive notion, Crystal och 60mph är mina favoriter. Rock the shack är nog sämst, inte för att den är usel men den passar in rätt dåligt med de andra låtarna. Jag är mycket nyfiken på att höra de låtar som ratades, de som säges dyka upp på b-sidor och ev kommande skivan med Chemical Brothers. I det stora hela ligger GetReady dock bland NOs bästa enligt min smak.

Chrille  
Candidate

06/12/2001 3:33:14 AM - 3:33:14 AM
Jag tycker att Crystal, Turn My Way och Slow Jam är dom absolut bästa låtarna på GetReady. Hela skivan är i riktig NewOrder anda och Billy Corgans röst gör sig riktigt bra tillsammans med Bernards. Jag tycker nog GetReady borde hamna högre på listorna än vad den gjort. Måste bara tillägga att konsertern på Cirkus var en av dom bästa jag någonsin sett frånsett att ljudet verkade krångla ibland.

"You've caught me at a bad time"

Chrille  
Candidate

06/12/2001 3:33:14 AM - 3:33:14 AM
Jag tycker att Crystal, Turn My Way och Slow Jam är dom absolut bästa låtarna på GetReady. Hela skivan är i riktig NewOrder anda och Billy Corgans röst gör sig riktigt bra tillsammans med Bernards. Jag tycker nog GetReady borde hamna högre på listorna än vad den gjort. Måste bara tillägga att konsertern på Cirkus var en av dom bästa jag någonsin sett frånsett att ljudet verkade krångla ibland.

"You've caught me at a bad time"

Rian  
Skullcrusher

The chosen ones

03/08/2004 5:31:06 AM - 5:31:06 AM
Sämsta plattan än så länge.

roll eyes (sarcastic)

Someone set my soul alight

Rian  
Skullcrusher

The chosen ones

03/08/2004 5:31:06 AM - 5:31:06 AM
Sämsta plattan än så länge.

roll eyes (sarcastic)

The Man Up North  
Co-Founder

You know you're a real up person...

09/09/2004 11:06:34 PM - 11:06:34 PM
rergr eg grege g erg reg g g

Listen to me, I know what I'm saying... but Lord, it don't come easy.

The Man Up North  
Co-Founder

You know you're a real up person...

09/09/2004 11:06:34 PM - 11:06:34 PM

Listen to me, I know what I'm saying... but Lord, it don't come easy.

eublepharis  
Candidate

Life is a slow suicide

10/09/2004 10:25:19 AM - 10:25:19 AM
Enormt bra skiva. Basgångarna har inte varit så övertygande sedan Low Life. Jag gillar alla låtarna. De har sin charm. Å andra sidan gillar jag även alla andra New Order låtar. Men jag tycker skivan har bra helhetsbild och jag är glad att New Order utvecklas vidare.

Great!

Now I know that The Perfect Kiss is The Kiss of Death

eublepharis  
Candidate

Life is a slow suicide

10/09/2004 10:25:19 AM - 10:25:19 AM
Enormt bra skiva. Basgångarna har inte varit så övertygande sedan Low Life. Jag gillar alla låtarna. De har sin charm. Å andra sidan gillar jag även alla andra New Order låtar. Men jag tycker skivan har bra helhetsbild och jag är glad att New Order utvecklas vidare.

Great!

Now I know that The Perfect Kiss is The Kiss of Death

Rian  
Skullcrusher

The chosen ones

03/03/2005 6:17:22 AM - 6:17:22 AM
 A Siren's Touch wrote:

scratch